Monday, January 18, 2010

Kekadang aku terlalu rindu masa lalu...saat sebelum aku bergelar seorang isteri...di mana aku dah DIA amat rapat...bagaikan tidak boleh dipisah lagi...di mana ada DIA sudah pasti aku di situ...DIA yang aku anggap bagaikan saudara kandung sendiri. Masih terngiang lagi saat DIA menangis ketika menelefon aku ditengah malam, mengadu sakit perut yang amat sangat. Aku yang ketika itu berada di selayang lantas bergegas ke subang untuk melihat keadaannya...sungguh sayang rasanya pada DIA...takut sesuatu yang buruk terjadi padanya....

Namun segalanya membatasi kita...semakin lama aku rasa akan kehilangan DIA...aku juga pelik kenapa ini terjadi...adakah dia berkecil hati bila aku sudah mempunyai seseorang di hati?...mungkin aku yang terleka dangan kehadiran suami lalu membuat jurang itu menjadi semakin jauh...sudah hampir 4 tahun semuanya berlalu...namun hatiku sering bertanya-tanya...kenapa dan mengapa ini harus terjadi...tidakkah kini jarak bukan lagi merupakan satu persoalan...tapi mengapa ya?....aku terlalu rindu saat dulu...saat aku mula mengenali erti persahabatan...kini DIA juga sudah mempunyai keluarga....dengan kehadiran si kecil yang aku rasakan ingatannya padaku mungkin juga semakin luput...aku semakin segan untuk meluahkan apa saja yang membelenggu diriku...bukan seperti dulu...hanya dia tempat mengadu...aku akui kami masih lagi berhubungan...cuma segalanya tidak seperti dulu lagi...mengapa ya?

3 comments:

  1. i miss u too. betul! i was feeling the same as u :).

    ReplyDelete
  2. i'm feeling u babe.. i ngan besfren2 i ni, blum pun berumahtangga lg tapi makin lama rasa cam makin jauh.. uhuk uhuk.. sume disebabkan masing2 membizi.. so ape yg kitorang buat, make sure hubungan tu tak putus.. tak semestinya kena sentiasa jumpa.. tapi bila sekali jumpa tu, make sure it's a "quality time together"..

    things changed.. mana leh u & kawan u lepak2 lg cam dulu kan.. 2-2 dah ade family memasing.. benda tu kita takleh halang.. lambat laun mesti terjadi jugak..

    u jgn la ikutkan sgt segan u tu.. lagi u segan, lagi hubungan tu renggang...

    =)

    ReplyDelete
  3. dyana --> thanks for always be there...seriously i'm crying like hell biler baca your entry tu (smpai pyan ckp i over gedix)...cud not imagine u bleh buat entry mcm tuh...huhuhu rupernyer i tak bertepuk sebelah tangan ye...hahahaha...we feel the same conflict but dedua takmo luahkan...skrg nah..amik!!!...hahahaha

    miza --> it's not just the happiness that u feel when u meet them but the pain u feel, when u miss them...anyway miss u too dear! thanks for sharing the moment together

    ReplyDelete

CeCiter CeCiter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...