Friday, August 5, 2011

Bagaikan musim


" Putus tunang "
tiada keserasian... tiada jodoh

Bagi aku kalau dah takda keserasian, tiada persefahaman, asal buka mulut boleh jadik perbalahan, eloklah hubungan tu tidak diteruskan. Tempoh pertunangan ni adalah tempoh untuk kita saling mengenali. Tempoh untuk mencari keserasian kedua belah pihak. Nak mencari chemistry gitu. Adalah lebih baik jika awal² dah tahu tiada keserasian, berbanding tahu bila dah terjalin ikatan perkahwinan.

Ada hikmahnya bila takda jodoh dengan seseorang...
Dan kita hanya sedar hikmah yang ada selepas kita temui jodoh kita yang sebenar! InsyaAllah..


***********************************************************

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka
 
Farid : Mengapa?
 
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
 
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
 
Siti : Erkkkkkk..Benci!!


No komen!
 

12 comments:

  1. yg dah kawen pon bercerai berai..inikan pula baru bertunang ..

    ada la tu hikmahnya..
    saya penah mengalaminya :)

    ReplyDelete
  2. Ana
    Tentu En.Ali saja pojaan hati kan kan...(",)

    ReplyDelete
  3. biasa la sue, kat malaysia ni semua bermusim kan...:)

    ReplyDelete
  4. ermm.. :(
    ( terpanjat boboi)

    ReplyDelete
  5. Betul tu sue, pertunangan tu tempoh tuk mencari keserasian pasangan kita. kalau dah tak serasi lebih baik putus dari berkahwin cerai berai.

    ReplyDelete
  6. Elok gak masa time tunang derang putus...agaknyer ada hikmah di sebalik kejadian...kalo dah kawin..dah beranak pinak..lagik susah.

    ReplyDelete
  7. aah. betul tu! plus, mungkin cuma ada jodoh utk b'kwn & b'cinta tp, xde jodoh utk b'kawen sbb xsemustinya setiap p'cintaan/p'tunangan tu b'akhir dgn p'kahwinan kan..

    ReplyDelete
  8. WuMing Sokong tuu...

    Dah kahwin baru tahu tak serasi lagi tension..

    ReplyDelete
  9. Rina
    Auwww cian boboi..semput tak? Walaupun sedih kite tetap rock tau!! hahaha


    Posh
    Thx sudi singgah :D...jenjalan la slalu...ahaks!


    Cik Ina
    Saya angkat tangan! Setuju 100%.
    Sesetengah pasangan tu hanya sesuai untuk berkawan aja. Bila rapet-rapet, asyik gaduh plak. Jadinya jodoh mereka tiada di situ...ewah.

    ReplyDelete
  10. Ahkak Riko
    Nak memulakan sesuatu mmg susah, nak tamatkan senang je kan. InsyaAllah pasti ada hikmah..ada yang lebih baik menanti


    Areleez
    Yezzaaaaaa setuju banget! Pasti ada yg lebih baik sedang menunggu...

    ReplyDelete

CeCiter CeCiter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...