Wednesday, September 18, 2013

Imani Sumayyah is ONE!



Mode : Imbau kenangan

15.9.12
12.30pm Rutin check up at 38w5d. Bp count tinggi dan bukaan dah 2cm. Terus kena warded.

“doktor, saya serah diri petang sket boleh tak?”

“tak boleh, bahaya..jangan amik risiko..boleh kena sawan.. kalau tak bawak barang, husben u boleh balik amik..saya isikan admission form skarang”

“please doktor..sekejap je, pukul 3 saya datang”

“no! kalau takde progress, esok pagi kita induce.. baby pon dah matang”
 
Adoii.. aku banyak program nak merayap pergi open house. 


16.9.12 
5.00am – Bukaan baru 3cm. Contraction tak rasa sangat. Ntah berapa kali kena seluk. Terus ditolak ke labor room

8.00am – Doktor pecahkan air ketuban dan induce. Siap bagitahu  paling cepat pukul 12 baru beranak. Selang 5 minit baru aku rasa sakit. Sempat jeling jam..huiii lagi 4 jam nak tahan sakit macam ni.  Lepas tu sakit menggila sampai rasa nak lari dari hospital. Sampai terpikir nak czer. Nak segalanya berakhir cepat.

10.00am – Alhamdulillah, dengan 3 kali meneran semuanya selamat.

Merasa jugak aku beranak normal walaupon induce. Walaupon beberapa kali dinasihatkan amik epidural pada awalnya, aku tetap dengan keputusan nak menikmati sakit bersalin itu. Dah lama aku nantikan, jadi semua hormat pada keputusan aku. Rumusan : Aku adalah serik sebab degil!

Skarang dah boleh berjalan. Gigi 5 batang. Merajuk pon kuat!

Happy Birthday! Semoga diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan menjadi anak yang solehah. Mama, Papa & Kakak Alany sayang Adik Sumayyah!

Nasib la jadik anak no 2… cerita pon tkde..tup tp dah setahun huhuh sowi adik.

 

6 comments:

  1. hahahahaha baru i nak komen..
    masa Alany dulu monthly update wajib ade tapi bile time Imani kena tunggu setahun baru ade update kronologi bersalin...
    tp mmg standard anak no.2 gitu kann... hehehehehe... =D =D

    ReplyDelete
  2. Happy birthday, princess! may u grow beautifully, healthy and be a good child. *hugs*

    cepat sgt masa berlalu ni...

    sue, cantiknya kek. tempah kat mana? :)

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir adik sumayyah....cepatnyer masa berlalu...seoga menjadi anak yg menghormati ibu bapa dan menjadi solehah...

    mama danish klia

    ReplyDelete
  4. dh besat dh adik...huhuhu...selamat hari lahir yg 1st pertama yer

    ReplyDelete
  5. selamat hari lahir buat si comel sumayyah...moga menjadi anak yg bijak, cantik, cerdik n sihat2 selalu...

    humm syuap aunty sikit kek BR tu...look yummy!

    ReplyDelete

CeCiter CeCiter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...