Friday, July 30, 2010

Cerita pagi jumaat

Cam tak percaya je insiden pagi ni. This week adalah trial week utk menghantar Alany ke rumah pengasuh. Oleh itu, aku kena naik lrt dari Setiawangsa dan turun di Ampang Park utk ke opis. *start next week normal balik, jalan tun razak - jln enggang - setiawangsa*. Nak dijadikan cerita 8.15 dah dalam train, pastu ada announcement bgtaw yang train problem dan akan ok dlm masa 30 minit. So kalau 8.45 tu still sempat lg nak sampai opis b4 pukul 9. Skali dah 8.45 diberitahu plak lagi satu jam baru masalah teknikal tu dpt diselesaikan. Husben plak ada meeting pukul 9. Mana sempat kalau nak mintak tolong hantar dgn keadaan jam lagi ni. Husben suh naik teksi, berapa tambang pon bayar je lah *mentang² baru gaji* nak buat camne kan. Skali lepas refund tiket balik, mak aiiiii panjangnyer org beratur dengan teksi pon tkde. Jem tu memang tak henggat lah. Skali lagi mengadu kat husben, dalam kepala dah pikir nak halfday merayap memaner dulu...*hehehe*. Tetiba ada hamba Allah tegur aku "keje kat menara tan&tan ke?..." rupanya dia nampak tag lanyard aku dan offer tumpang dia coz dia keja kat klcc. Ni tengah tunggu ayah dia datang amik. Dalam hati rasa cuak jugak, mmg la nampak baik je tapi zaman skarang ni boleh ke percaya kat org lagi. Aku yang memang buntu tataw nak buat apa ni tetiba angguk setuju plak. Dalam kepala dok pikir apa pon aku nak tgk ayah dia dulu....andai kata cam boleh dipercayai, baru aku ikot. Kitowang kenalah menapak sket sebab nak elak jalan jem tu. Skali dtg kete merc...tengok ayah dia alhamdulillah mmg aku konpiden dgn ketayap dan jubahnya lagi *penceramah bebas gitu*. Terer giler pakcik cilok sana cilok sini ikot jalan shortcut....kol 9.15 aku dah punch kat opis. Alhamdulillah masih ada lagi hamba Allah yang boleh dipercayai zaman skarang ni. Tetiba rasa bersalah sebab memula tu aku bersyak wasangka. Aku ni nak bercakap dengan orang tak kenal pon aku takut, aperntah nak offer naik keta skali...Cerita punya cerita rumah kitowang ni dekat aje....jiran sebelah taman gitu....hehehehe...keciknya dunia.

4 comments:

  1. Tingat kembali peristiwa masa tu aku nak amik Kakak dari sek. Aku parking kereta kat Taman S'tiawangsa..sebab dekat dgn sek. Kakak. Chan pun ada gak time tu..dia baru 2 thn.

    Lepas amik Kakak dari sek, aku nak start balik enjin kereta..tiba2 tak leh start. Dah agak..sure battery kong..cz mmg dah cukup masa org ckp. Geram pulak..naperlah time ILham tak ada menda nie happen.

    Tepon ILham...dia kat office. Dia suh aku balik dgn my doters dulu...naik teksi.

    Dah lah lewat petang, aku nie pulak cuak sikit nak naik teksi. Nak menangis pun ada..padahal rumah aku...bukan jauh sgt dgn sek. kakak..tp kena naik keretalah kan..he..he.he.

    Alhamdulillah...ada uncle nie tegur aku. Tanya ..kenapa dgn kereta. Ada masalah ker? Aku nie..mmg takut dgn stranger..kut dia nk kidnap anak ku ker..or dgn aku sekali ker...risaulah..mcm2leh berlaku kat KL nie kan.

    Peh tu aku ckp...battery kereta kong. Uncle tu ckp kat aku...tak perlah...dia tumpangkan aku balik...dia nak balik rumah kejap..nak amik kunci kereta.

    Rupa2nyer..rumah uncle tu mmg berhadapan dgn kereta yg aku parking tadi tu. Dia tinggal kat area tu gak. Mula2..aku decline..cz seganlah..lagipun aku tak kenal dia sgt. Sempat aku intai rumah dia dari jauh...lawo rumah dia...bertambah segan aku.

    Alhamdulillah...uncle tu anto aku sampai ke apmt aku. Aku bagi duit, dia tak nak. Dia kata kat aku..dia tolong ikhlas. Rasa time tu mcm nk menangis ajer. Syukur sesangat.

    Sorri Sue...comment terpanjang..dah leh wat entry blog pulak..he..he..he.

    ReplyDelete
  2. alhamdulilah, ada org tolong. but somehow it's quite dangerous tau apa yg u buat pagi tadi. NO-NO-NO next time.

    ReplyDelete
  3. ahkak riko
    eiii mmg paling tak suka kalo kene memende camni bila husben takde kan. haruslah kene buat brani depan anak². kang kalau diowang menangis tengok kita cuak lagi la teruk kan. wowowoww mintak dijauhkan.

    kekadang gitulah, masih ade yang ihklas zaman skrg ni...tp disebabkan more than halfnyer kurang mulia, maka situasi bersyak wasangka ni pasti wujud. Alhamdulillah nasib takde yg buruk berlaku...dah terpaksa kan...tp harap tkkan berlaku lglah situasi mcm ni lagi...cuak beb!

    ReplyDelete
  4. dyana
    sayang jugak u kat i yer...hehehe...

    ReplyDelete

CeCiter CeCiter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...