Tuesday, November 22, 2011

Panggilan hangat!

Demam mengaum lagi ke? hehehe..
Syukur Alhamdulillah, walaupon menang secara penalti. Eh penalti pon tkpa, dah gitu caranya kan. Dah 120 minit, tak-ke-gila-ko-nak-suh-main-lagi.. semua nampak dah letih habes..


Okay, kembali ke landasan.


" Selamat tengahari Puan Suhana, kami membuat panggilan dari $$$ berkenaan kad kredit Mei-Bang puan. Di sini kami ingin reward pengguna kad kredit Mei-Bang yang bertuah, bla bla bla …”


Aku bet korang mesti pernah dapat call yang sangat annoying untuk promote kad kredit, polisi insurans, kad diskaun, membership card, bla bla bla, etc… kan?

Haaaa same goes to me. Kalau tak kena situasi, memang rasa nak marah. Tapi kekadang aku layan juga… Actually bukanlah melayan sangat macam owh-saya-amat-berminat-dengan-produk-anda...  But at least aku bagi diorang peluang nak intro pasal produk yang nak dipromosikan itu.  Aku paham perasaan dan kerja macam diorang.. mak ni bersentimen la jugak.  Tak sampai hati nak cut line atau bertukar nada suara  sebaik mendengar suara yang selalunya bersemangat tinggi nak mula bercerita tentang promosi diorang.

Agak² intro dah separuh jalan, aku mula menyelit. Kekadang, diorang ni ada yang tak paham bahasa. Menonong je baca skrip. Aku dok helo..heloooooo… pon tak stop! Hahaha… Kalau dulu aku selalu gunakan alasan " saya tak berminat " ,  " saya dah ada " ,  " kena diskus dengan husben dulu " Tapi diorang tetap tak putus asa. Sedaya upaya nak memujuk juga. Time ni mulalah rasa my blood go upstairs kan…

Now aku ada alasan baru yang sangat  mujarab dan aku nak kongsi dengan korang…:D Biasanya aku guna 3 alasan ni mengikut promosi diorang. Sumpah memang menjadi dan conversation tersebut pon berakhir dengan cemerlang …tapi ada jugak yang kurang ajo terus cut line…cissss intro ko kemain manis kan!!!


Selamat mencuba!:D Yang mana pilihan anda?


" Saya hanya berminat untuk insurans yang cover kos bersalin sampai anak ke-6. U ada tak? Kalau dah ada baru kontek saya semula k.. " 

" Eh saya pon ejen insurans jugak . Jom kiter set appoinment.. nanti boleh saya promote insurans saya ni pada cik… "

" Saya baru terminate cc semalam. Mesti system u tak update lagi ni… " 


10 comments:

  1. reason yg betul2 berkesan ana rasa...mmg kena hafal 3 reason nih..hah3x...

    ReplyDelete
  2. Cheqna
    Trima kasih...
    Sopan sikit kan


    Ana
    Haaa ana kena ingat dan apply taw. Nanti tak gabra lagi :p

    ReplyDelete
  3. terbaik! (sambil buat tgn cam boboiboy tu).

    i pun selalu bagi chance diaorg cakap dulu. ye la, kesian pula kan. at least layan kejap. pastu kalau dah start tak paham bahasa mmg kena la. selalu i akan ckp antara 3 ni je.

    1. kalau i tgh tunggu letter court pasal bankruptcy boleh lagi apply ke?

    2. saya tanak, tanak la. jangan la paksa. ni no office awak ye. saya nak pege report police la.

    huahuahuahuahua.

    ReplyDelete
  4. Tengkiu besan!
    Errr camna boboiboy wat tu?..i tak pernah tengok..

    eh i suka la no. 1 tu. tapi tu cam doa je...hahahaha takotttt...

    no 3 mana?

    ReplyDelete
  5. asben ejan selalu layan panggilan hangat camni.. sampai ejan pun rimas... layan jer..

    ReplyDelete
  6. salam ziarah...

    heheh baek nye layan mereka cakap..besenye pas je die ckp tujuan sy pon letakkan talipon..abes crita..

    ReplyDelete
  7. penah! & leez ckp xmo jer.. senang citer! & si p'call tu pun buleh terima kot sbb xde nak prosa2 lagik dah pun. he3..

    ReplyDelete
  8. Cara menjawab yang intelek...Klassss...

    ReplyDelete

CeCiter CeCiter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...