Saturday, December 3, 2011

La Tahzan!

Masih lagi menceritakan tentang si PS.. maaf pada korang yang tertanya-tanya.


PS : Saya stress!
Doktor : Kenapa stress?
PS : Saya rasa dunia tak adil
Doktor : Sedih?
PS : *nanges*
Doktor : Sedih membuatkan kita stress


Sedih adalah fitrah manusia kala ditimpa ujian. Tak siapa pun boleh menafikannya. Cuma kesedihan yang PS hadapi tidaklah sehebat kesedihan seorang anak yang kehilangan ibu bapanya, seorang ibu yang kehilangan anaknya atau banduan yang sedang menghitung hari ditali gantung.


Cuba tanyakan pada hati : 'Kenapa aku menangis?' 'Sedih?' 'Kenapa aku sedih?'.
Bagaimana jika aku yang menggantikan tempat mereka yang diuji sehebat itu? Kata benakku.
Sanggupkah aku? Kata hatiku.
Kata benakku : Jika engkau tidak sanggup, mengapa engkau menangis?
 
Ujian itu nikmat atau bala?

"Nikmat yang membawa diri kita jauh daripada Allah itu ialah bala, dan bala yang membawa kita dekat dengan Allah itu ialah nikmat".

3 comments:

CeCiter CeCiter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...